27. okt. 2013

The Battle We Didn't Choose

Som i nok har lagt mærke til i diverse medier er denne måned dedikeret til at sætte fokus på og bekæmpe kræft. Det er en forfærdelig sygdom, som så mange andre, og derfor har jeg måske på nogle områder haft svært ved at blive berørt af mediernes sværmen om emnet. Kræft er jo bare én ud af så mange forfærdelige ting ved denne gudsforladte verden, tænkte jeg faktisk. Ikke desto mindre er mit hjerte ikke af is, specielt ikke når kræftens ansigt portrætteres af den fantastisk talentfulde fotograf og forfatter, Angelo Merendino. Jeg vil ikke sige så meget andet, end at man bør gøre sig selv den livsberigende tjeneste at klikke ind på det her link. Start med at læse på den første side i linket, og se derefter fotoserien under fanen Photographs. Jeg har aldrig følt sådan om en sygdom eller død, som jeg gjorde, da jeg læste og så billeder af Merendino's kamp for sin kones liv. Måske er det kærligheden imellem de to der berører mig så dybt eller måske er det de vidunderlige selvportrætter af de to vanvittigt forelskede turtelduer - den ene skaldet og udmageret - der gør udslaget. Jeg savnede i hvert fald pludseligt utroligt meget min kærestes trygge favn... øv.




Photocredits to Angelo Merendino. Visit his page right here!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv