24. feb. 2012

OPSKRIFT// - SIMPEL DESSERT M. BÆR ALLIANCE

Denne dessert smager himmelsk, og det er helt klart en af de bedre, impulsive opskrifter jeg har slynget ud af mit hoved. Den er så nem, og man kan lave en sund version eller en rigtig dessert udgave.

Man skal bruge: 
1 æggehvide, rørsukker alt efter behov, div. sødere, græk yoghurt/vaniljeis, frosne/friske bær, græskarkerner, alm. sukker

Bær alliancen:
Til bær alliancen kan man bruge friske eller frosne bær (som jeg selv bruger), og dette skal så i en gryde m. rørsukker (eller uden hvis man vil lave den sunde udgave). Lad det simre i ca. 2-3 min. på middelvarme til bærrene er helt bløde og næsten syltetøjsagtige. 

Græskarkernerne:
Vend ca. 250 g. græskarkerner i æggehvide og sukker. Spred dette ud over et bagepapir på en bageplade og sæt det i ovnen til de er blevet sprøde.

Græsk yoghurt/vaniljeis:
Vaniljeis skal der ikke gøres noget ved, men man kan efter behov putte flydende sødemiddel og vanilje i den græske yoghurt. Dette er godt til de syrlige bær!

Til sidst skal man bruge et højt glas, og så er det ellers om at hælde de 3 ovenstående ting i i lag. Først is/yoghurt, så bæ ralliance og dernæst græskarkerner. Dette gentages indtil glasset er fyldt.

Voila! Tager ingen tid at lave og smager så godt!





2 kommentarer:

  1. Christine & Elisabeth! Egentlig faldt jeg over jeres blog igennem din, Christine's, efterskoleblog! - Og her må jeg total hudløs sige at jeg virkelig elsker din efterskoleblog! - Hold mund hvor er den god.. Startede med at læse den helt fra starten af her ved 16 tiden; nu er klokken 21 og jeg er lige blevet færdig med den hele.. Og hold da mund! Det er nok en af de bedste, hvis ikke den bedste efterskoleblog jeg nogenside har læst!(og der er skam mange!) Jeg skal selv på efterskole efter sommerferien, og din blog har kun gjort at jeg glæder mig 40 gange mere end tidligere i dag!
    Følger nu også den her blog, i håbet om at gentage de mange timers blog-læsning:))
    Mange mange knus Stephanie:)

    Stephaniekastrup.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Ih hvor er det en sød kommentar! Tak for det, jeg var også rigtig glad for at blogge om efterskolelivet. Det er helt fantastisk at kunne kigge tilbage på starten af året og hvad man gik og lavede. Held og lykke med efterskolen, du skal nok få et helt fantastisk år!
    Kram fra christine miranda

    SvarSlet

Blog-arkiv