7. dec. 2011

Hård kærlighed.

Kærlighed kan ikke overtales eller lokkes frem i et andet menneske, men vi prøver alligevel.

Jeg gir' dig æsken med spørgsmål og svar, du tænder dig en grøn Mistral.
Du er så smuk med udslået hår, jeg håber aldrig du går.
Jeg gir' dig fadet med slik og konfekt, og du sir' at svaret er snaps.
Jeg lyver og sir' dit svar er korrekt, tilgiv mig at jeg sir' den slags.

Jeg skænker dig mere vin, og spørger hvorfor du ikke vil være min? 
Du sir', at nej du i bil.
Og du kører om en lille halv time.

Vi sidder og lytter til en stille melodi, som du sir' at du ik' kan lide. 
Men din fod den vipper i takt.
"Så det sagt" siger du, så det sagt.

Hvem var den første mand på månen? Hvor højt er det højeste punkt? 
Hvilken drik laver man af druer? Hvorfor skal det gøre så ondt? 
Vil du helst have te eller vin? 
Ved du godt, at jeg elsker dit smil?


Jeg skænker dig mere vin, og spørger hvorfor du ikke vil være min? 
Du sir', at nej du i bil.
Og du kører om en lille halv time.





Såe det sagt.
Christine Miranda 

Mouritz/Hørslev

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv