1. nov. 2011

NOVEMBER TAKNEMMELIGHED

HAPPY FØRSTE NOVEMBER KÆRE FOLK!

Jeg sad og læste i en bog, jeg købte til min mor for 2 år siden til jul. Jeg tror akdrig, at jeg har givet en så personlig gave som denne, da den faktisk passede som fod i sko til hende. Det drejer sig altså om en lille, lyserød taknemmeligheds bog. Min mor har haft det svært med både afhængighed og depression  (som så skræmmende mange andre mennesker), og jeg følte, at det var på tide, at hun lærte lidt om at være taknemmelig for de små ting i livet. I denne fine bog står der hver dag en ny form for opgave - fx ""Taknemmelighed - skriv en liste på ti ting i dit liv, som du er taknemmelig for." Det synes jeg bare er noget vi mennesker gør for sjældent. Vi hænger os i finanskrise og statusforvirring, og glemmer at vi fik den dejligeste kop kaffe imorges, at vi sov i ske med hunden hele natten, at kollegaen inviterede på kage og alle de andre små, højest betydelige daglidagsglæder. Hun blev så glad for den gave, og godt nok har hun ikke fået skrevet i den endnu, men når hun lige får overvundet sig selv, så er jeg sikker på, at den nok skal spore hende ind på hvor dejligt hendes liv egentligt er.

Husk nu at være taknemmelige - for de store ting i livet, såvel som de små bitte detaljer og "hovsa, vi har det da egentlig meget godt?"

Kram og omtanke
Christine Miranda

Her er et billede af de lækreste oreo-cupcakes fra bloggen Sarah's kager

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv