23. jul. 2011

Ubegribeligt

Mine dybeste tanker går ud til ofrene, de pårørende og de overlevende fra den norske tragedie i går. Først blev 7 uskyldige mennesker dræbt af en bombe i Oslo centrum, hvorefter gerningsmanden blev enig med sig selv om, at hans vanvittige blodtørst ikke var blevet stillet. Dette monster lod sine syge idéer gå ud over, indtil videre, 91 uskyldige unge social demokrater fra den politiske ungdomsorganisation AUF. Omkring 600 unge AUF'ere var samlet på den lille ø Utøya, for at deltage i den årlige sommerlejr, hvis hovedtema skulle have været sjov, lejrbåls hygge, glæde og fællesskab. De unge AUF'ere så deres venner dø for øjnene af dem, og det er noget, som ingen børn, unge eller voksne burde udsættes for. Jeg kan ikke begribe det, og jeg håber, at vi - skandinaviere - aldrig nogensinde skal indfinde os med sådanne umenneskelige tragedier. Jeg tænder et lys for Norge, og sender al min kærlighed afsted mod det kriseramte land. 
"Utøya er mit ungdomsparadis, som idag blev forvandlet til et helvede"

Vi skal passe på hinanden, for idag er vi alle AUF'ere.

Såe det sagt.

Kys

Christine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv